„Măsuri suplimentare” pentru prevenirea accidentelor rutiere

395714_496789767036992_1788500378_nPoliţia Română anunţă măsuri suplimentare, pe care le va aplica până la sfârşitul anului, în sprijinul prevenirii accidentelor rutiere la trecerile peste calea ferată.

Poliţia spune că va lua măsuri suplimentare pentru prevenirea accidentelor rutiere la trecerile peste calea ferată după ce duminică, lângă Iaşi, 11 persoane au murit în urma coliziunii dintre un tren şi autovehiculul în care se aflau, din cauză că şoferul maşinii nu s-a asigurat la o trecere la nivel cu calea ferată.

Şi în ultimele săptămâni poliţiştii rutieri au derulat campanii de identificare şi sancţionare a conducătorilor auto ce nu respectă legislaţia la trecerea la nivel cu calea ferată, precum şi de conştientizare a acestora cu privire la riscurile la care se expun în acest fel.

Unii şoferi se plâng însă că aceste treceri nu sunt semnalizate corespunzător, dar preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, Ştefan Răcăşan, reclamă în principal comportamentul conducătorilor auto.

Şi analistul Virgil Vochină, specialist în legislaţie rutieră, susţine acest punct de vedere.

„E o chestiune de responsabilitate şi de asumare a riscului. Asta presupune pentru cel în cauză o asumare. Poate fi, după părerea mea, responsabilă sau iresponsabilă. Să le spunem şoferilor ce înseamnă să-şi asume un risc”, spune Virgil Vochină.

Încasarea amenzilor, ineficientă faţă de alte ţări

Poliţia a solicitat majorarea pedepselor pentru principalele încălcări ale normelor ce duc la accidente grave sau numeroase, după cum anunţa în emisiunea „Matinal”, comisarul şef Costin Tătuc, director adjunct al Direcţiei rutiere din IGPR.

Virgil Vochină atrage însă atenţia că aplicarea amenzilor este de multe ori ineficientă.

„E foarte mică rata de încasare a amenzilor în România. Comparativ cu Danemarca, cu alte ţări, unde e de 70%, 80%, 90%, la noi e undeva la 30%.

„Suspendarea permisului, a dreptului de a conduce este mult mai eficientă, după părerea mea”, spune Virgil Vochină.

Reprezentantul Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, Ştefan Răcăşan spune însă că eforturile poliţiei trebuie susţinute şi de alte autorităţi.

El aminteşte că încă din 1995 la nivel guvernamental s-a decis elaborarea unei Strategii Naţionale pentru Siguranţa Rutieră, cu implicarea a opt ministere – de la transporturi şi interne la educaţie, sănătate sau mediu.

Preluat de pe: ROMANIA – ACTUALITATI

Partajează şi tu pe:
Facebook Twitter Plusone Stumbleupon Delicious Tumblr Linkedin Email Print
Pin It

Lasă un răspuns